​Per acabar amb el tema de Moscou només ens queda parlar del metro, el qual no deixa indiferent a ningú, 44 de les seves 200 estacions han estat catalogades com a Patrimoni de la Humanitat.

Podem combinar la visita a les estacions de metro amb la ruta 3, així matem dos ocells d’un tret.

El metro de Moscou data de 1935, va ser construït en l’època Stalinista i dissenyat per que també funcionés com a refugi nuclear, d’aquí la seva profunditat. L’estació més profunda, Park Pobedi, està a 84 metres sota terra i s’hi arriba a través d’unes escales mecàniques de 126 metres de longitud.

Arribar a les vies del tren és fàcil però té els seus matisos. El primer que s’ha de tenir en compte, és que són molt organitzats i ja per entrar a les estacions, des del carrer, et marquen per quina porta pots entrar i per quina no, perquè només és sortir. A les escales mecàniques, sempre i recalquem sempre, t’has de posar a la dreta, per deixar l’esquerra lliure al boig que tingui ganes de pujar 2 minuts d’escales mecàniques, caminant.

Per comprar els bitllets, que valen 50p, és ben senzill, o les màquines o les caixes. Hi ha una targeta, la Troika, que val 50p i a partir d’aquí cada passatge costa 35p. La targeta no és personal, per tant la podeu utilitzar tots els que aneu junts. Moure’t per dins de l’estació també és fàcil, només cal anar seguint el color de la línia que necessitis i arribar a l’andana. Generalment és una andana central i a cada costat hi ha les vies en els dos sentits. Aquí ve un punt la complicació, ja que només hi ha 5 línies que estiguin escrites en anglès, per tant hauràs de llegir el ciríl·lic per saber quin costat t’interessa. Vigila amb el mapa turístic perquè potser només té les paraules traduïdes al nostre alfabet. A partir d’aquí, ja tot és normal, més o menys cops per pujar al vagó. Wifi gratis i lliure al vagó. Més o menys cops per baixar del vagó. Si vols fer combinació de línies, has de seguir el color de la teva pròxima destinació. Trobaràs indicadors penjats del sostre i altres pintats a terra. Així que és difícil perdre’s.

Però anem al que ens interessa i al que ha fet que aquest post no estigui al “hauries de saber” sinó a la part de turisme. El metro de Moscou és un museu per si mateix. Ojo, no totes les estacions són boniques de veure, però les que ho són, bé valen la pena baixar-se abans del nostre destí per veure-les. Així que anem per parts.

La línia 5, la Koltsevaya, la circular, la de color cafè és la que en té més. Segons diuen, aquesta línia es va crear quan Stalin estava mirant el mapa del metro, amb la intenció de millorar-lo i va deixar la tassa de cafè damunt. A l’aixecar-la, li va quedar un cercle que unia totes les línies i resolia el seu problema. Una de les estacions més maques i fotogèniques és la de Novoslobodskaya. L’estació Park Kulturi ens servirà per aprendre una mica sobre Rússia, ja que està decorada amb baix-relleus que exposen espots, dances i jocs tradicionals. Si baixem a Kiyevskaya també aprendrem farem història, en aquest cas sobre Kiev.

Si anem a la línia 3, la blava, l’estació Ploshchad Revolyustssi ens farà baixar del vagó per contemplar les més de 70 estàtues de bronze que la decoren, però hem d’aclarir, que estan repetides. N’hi ha quatre que ens cridaran l’atenció perquè tenen alguna part més brillant i és que la gent, al passar, les toca, perquè els hi dóna sort. L’estació de Park Pobedy, a part de ser la més profunda, també val la pena visitar-la per veure el panel de la Segona Guerra Mundial.

– Web de turisme de la ciutat.

Més fotos del Metro de Moscou

Anuncis